بازار هدف

۳۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

ترابردپذیری چیست؟

mohamad zam | شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۴۲ ب.ظ

در آستانه هفته دولت قرار است فردا افتتاح گردد. با افتتاح این طرح محدودیت های مهاجرت یک کاربر از یک اپراتور به اپراتور دیگر از بین خواهد رفت و بسیار به تسهیل این امر کمک می کند.

طرح ترابرد پذیری تلفن همراه طرحی است که کاربر یک اپراتور می تواند با حفظ شماره خود، آنرا به یک اپراتور دیگر منتقل کرد. در ترابرد پذیری خط شما اگر دائمی یا اعتباری باشد همان حالت نیز باقی خواهد ماند. مثلا اگر شماره موبایل شما 09121234567 باشد با انتقال به اپراتور دیگری مثل ایرانسل، دقیقا همین شماره منتقل خواهد شد و در اپراتور بعدی نیز 09121234567 ثابت باقی می ماند.

قرار است این طرح از فردا کلید بخورد. اجرای آزمایشی آن از 20 تیر ماه آغاز شده بود که در آن زمان اپراتورها محدودیت مهاجرت داشتند و روزانه حداکثر اجازه انتقال تا 500 شماره را می دادند. با افتتاح رسمی این طرح، ترابردپذیری اپراتورها به 10هزار شماره در ساعت خواهد رسید.

پیش از ترابرد به اپراتور مورد نظر مواردی باید رعایت شود.

نکات مهم در ترابردپذیری


  • mohamad zam

ساعت هوشمند گلکسی گیر 3 (GALAXY GEAR 3)

mohamad zam | سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۴۹ ق.ظ



سامسونگ تیزری را روی وبسایت خود قرار داده که رونمایی این نسل از گوشی هوشمندش را 10 شهریور امسال قرار داده است. در این تیزر شعار Talk about 3 on 31st August منتشر کرده است. عده ای گمانه‌هایی را نیز در مورد رونمایی از نسل سوم تبلت‌های این کمپانی‌ یا همان گلکسی تب ۳ می زنند هرچند طرح روی تیزر به دلیل دایره ای بودن به ساعت های هوشمند می خورد تا تبلت.  احتمال می‌رود سامسونگ دوباره از فرم‌فکتور گرد برای ساعت هوشمندش استفاده کند، ضمنا تاکید روی عبارت Talk در شعار تیزر نیز، گمانه‌ها در خصوص اضافه شدن فرامین صوتی به ساعت هوشمند را بیش از پیش جدی‌تر کرده است.

مراسم رونمایی از ساعت هوشمند سامسونگ ساعت ۲۱:۳۰ دهم شهریور سال جاری در شهر برلین برگزار خواهد شد. البته سامسونگ همچون همیشه مراسم خود را بصورت استریم در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد.
  • mohamad zam

بی ام و سری 8 تا سال 2020 ارائه می گردد

mohamad zam | سه شنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۴ ق.ظ

کمپانی بزرگ بی ام و در اندیشه تولید خودرویی قدرتمند برای رقابت با مرسدس بنز S کلاس کوپه و کابریولت است. براساس گزارش BMW Blog این مدل جایگزین سری 6 گرن کوپه و کانورتیبل خواهد شد و دارای اتاقی با کد G14 و G15 است.
 

bmw serie 8



این نسخه دارای تکنولوژی CLAR است که موجب رقابت سنگین با کلاس S مرسدس خواهد شد. این مدل در نسخه های مختلفی ارائه می شود که قوی ترین آن از پیشرانه 8 سیلندر خورجینی 4 لیتری خواهد بود. این نسخه 650 اسب بخار قدرت تولید می کند. در مدل ضعیفتر این خودرو 6 سیلندر 3لیتری با 450 اسب بخار قدرت خواهد بود.
 

  • mohamad zam

برترین آنتی ویروس های 2016

mohamad zam | يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۲۳ ق.ظ

در زیر به معرفی 5 آنتی ویروس رایگان برتر سال 2016 می پردازیم.

1. اویرا 2016 (Avira 2016)
 

avira Antiviruse



سریع، موثر، کاربر پسند همراه با حفاظت از رد گیری 
این آنتی ویروس تاکنون 477 میلیون دانلود داشته است که در نوع خود رقمی قابل توجه است. این نرم افزار سریع و کاربر پسند است. او قادر به شناسایی اپلیکیشن های ناخواسته است و خطاها و آلارم های مزاحم زیادی تولید نمی کند. Avira توانسته 100% فایل های مخرب را در تست های ما شناسایی کند. البته بیت دیفندر و کسپراسکی هم این نمره را گرفته اما اویرا از رقیبان خود یک سر و گردن بالاتر است.

  • mohamad zam

خرید مسترکارت برای ایرانیان ممکن شد

mohamad zam | شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۹ ب.ظ

در آغاز هفته دولت امسال پروژه هایی افتتاح شد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به رونمایی از سومین تمبر یادبود طلا و نقره و "ویژن کارت ایرانیان" برای ارائه خدمات مسترکارت (master card) به ایرانی ها نام برد.

امروز در سازمان پست کشور که با حضور وزیر ارتباطات، معاون وزیر اقتصاد و خانواده و قائم مقام وزیر صنعت از تمبر طلا و نقره رونمایی شد.

با افتتاح نخستین پروژه‌های وزارت ارتباطات در هفته دولت از «ویژن کارت ایرانیان» برای ارائه خدمات مسترکارت به ایرانی‌ها و سومین تمبر یادبود طلا و نقره و همچنین نرم افزار مبادله پستی، سامانه هوشمند همراه و ویژن کارت ایرانیان رونمایی شد.
  • mohamad zam

جایزه 3 میلیون دلاری IBM برای مسابقه هوش مصنوعی

mohamad zam | شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۰۳ ب.ظ

شما هم به هوش مصنوعی علاقه دارید؟ به برنده شدن چند میلیون دلار می اندیشید؟ اگر پاسختان مثبت است می توانید با تفکر و ثبت یک ایده نو در سیستم AI Xprize یا هوش مصنوعی Xprize شانس خود را امتحان کنید.هوش مصنوعی و محاسبات عددی شناختی تیم های مختلفی را در سراسر جهان به رقابت برای طراحی و ساخت روش های تعاملی بین انسان و هوش مصنوعی برای حل بزرگترین مسائل حل نشده جهان واداشته است.

  • mohamad zam

سرفیس بوک 2 و ALL IN ONE به زودی رونمایی می شود

mohamad zam | جمعه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۱ ق.ظ
سال گذشته سرفیس پرو 4 توسط مایکروسافت رونمایی و ارائه شد. سرفیس 4 بسیاری را شگفت زده و مجذوب خود ساخت. اما مشکلاتی نیز داشت که اصلی ترین آن فاصله‌ی موجود بین دو پنل این محصول در زمان تا کردن سرفیس بوک بود. به نظر میرسد مایکروسافت نیز به این قضیه اهمیت داده لولای سرفیس جدید را تغییر داده تا بهبود یابد و فضای خالی را رفع کند.

محصول دیگری که به نظر می رسد قرار است رونمایی شود رایانه All in One است که گفته می شود در 3 سایز مختلف 21-24-27 اینچی وارد بازار شود. نسخه 24 اینچی Full HD و نمایشگر 27 اینچی 4K خواهد بود.

اطلاعات دیگری فعلا در دسترس نیست اما آنچه انتظار می رود این است که پردازنده استفاده شده به احتمال فراوان سری جدید Kaby Lake کمپانی اینتل خواهد بود که سرعت خوبی دارند. ویندوز این محصول احتمالا ویندوز 10 نسخه Redstone 2 خواهد بود.
 
surface book


این 2 محصول احتمالا در سپتامبر 2016 در مراسم مایکروسافت ارائه و رونمایی می شود و فروش رسمی آن در ابتدای سال 2017 خواهد بود.


  • mohamad zam

معرفی ثروتمندان ایرانی در جهان

mohamad zam | پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۲ ب.ظ

براساس پایگاه خبری باکس نیوز لیستی از ثروتمندان ایرانی براساس میزان ارزش دارایی این افراد را در زیر ارائه می دهیم.

نفر اول: پیِ یر مرار امیدیار
 

pier



درآمد 1.8 میلیارد دلار
پی‌یر مراد امیدیار       
ارزش دارایی خالص: 1.8 میلیارد دلار 
متولد: سال 1967 در فرانسه
شغل: پی‌یر امیدیار رئیس و موسس سایت ای‌بی (e-bay) اولین و معروف‌ترین وبگاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی است. او در سال 1995 شروع به کدنویسی وبسایت حراجی آنلاین مستقیم کرد. از سال 2010 او به عنوان رئیس گزارشات تحقیقاتی و سرویس خبری مسائل اجتماعی پایگاه خبری "هانولولو سیویل بیت" است. 

  • mohamad zam

تولید پردازنده A11 آیفون آغاز شد

mohamad zam | پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲ ب.ظ

کمپانی TSMC کمپانی تایوانی است که هر ساله وظیفه تولید بخش زیادی از پردازنده های محصولات اپل را بر عهده داشته و دارد. TSMC اعلام کرده که تولید پردازنده‌های A11 اپل برای محصولات سال آینده این شرکت آغاز کرده است. این پردازنده بر پایه تکنولوژی ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود و به دستگاه‌های سال آینده اپل مربوط است.

شرکت TSMC اعلام کرده قصد دارد در تولید این پردازنده از تکنولوژی  backend integrated fan-out (InFO) wafer-level packaging (WLP)  بهره گیرد. هنوز چیزی راجع به تکنولوژی به کار رفته گفته نشده. به جز شرکت TSMC کمپانی سامسونگ نیز در تولید پردازنده های این شرکت شریک او بود اما با توجه عدم رضایت مشتریان از مشکلاتی همچون داغ کردن زیاد گوشی هایشان، به نظر میرسد اپل قصد دارد سامسونگ را از تولید این محصول معاف کند.

لازم به ذکر است A10 که در آیفون 7 هم قرار است به کار برود فقط انحصارا توسط TSMC تولید خواهد شد..
  • mohamad zam

خودروی اپل

mohamad zam | پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۸ ق.ظ
اشتهای سیری ناپذیر این غول در زمینه دیجیتال حالا در حال سرایت به صنعت خودرو سازی است. کمپانی اپل به تازگی پتنتی با موضوع سیستم فرمان خودروهای مفصل دار به ثبت رسانده است. این پتنت با همکاری شرکت سوئدی BAE که در زمینه خودروهای نظامی است همکاری خود را آغاز کرده و در همین راستا این غول تکنولوژی می تواند با کمک این شرکت پیشرو در زمینه خودروسازی پیشرفت زیادی داشته باشد.
 
خودروی اپل
  • mohamad zam