بازار هدف

خرید مسترکارت برای ایرانیان ممکن شد

mohamad zam | شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۴۹ ب.ظ

در آغاز هفته دولت امسال پروژه هایی افتتاح شد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به رونمایی از سومین تمبر یادبود طلا و نقره و "ویژن کارت ایرانیان" برای ارائه خدمات مسترکارت (master card) به ایرانی ها نام برد.

امروز در سازمان پست کشور که با حضور وزیر ارتباطات، معاون وزیر اقتصاد و خانواده و قائم مقام وزیر صنعت از تمبر طلا و نقره رونمایی شد.

با افتتاح نخستین پروژه‌های وزارت ارتباطات در هفته دولت از «ویژن کارت ایرانیان» برای ارائه خدمات مسترکارت به ایرانی‌ها و سومین تمبر یادبود طلا و نقره و همچنین نرم افزار مبادله پستی، سامانه هوشمند همراه و ویژن کارت ایرانیان رونمایی شد.

مدیر عامل شرکت پست، حسین مهری، درباره سامانه هوشمند گفت: با این سامانه، تمامی مرسوله های پستی دارای کد 20 رقمی رهگیری میشوند و از طریق آن هم فرستنده و هم گیرنده می توانند آن را پیگیری کنند. 

وی در ادامه در باره نرم افزار یکپارچه مبادله پستی تصریح کرد: این نرم افزار در 650 شهرستان راه‌اندازی شده که سرعت ارسال مرسولات را افزایش می‌دهد و پیش از رسیدن مرسوله به مراکز مبادله، اطلاعات را ارسال می‌کند و کاهش مصرف کاغذ از دیگر مزیت‌های این نرم افزار است.

او درباره ویژن کارت ایرانیان که شاید برای بسیاری از ایرانیان که کارهای تجارت الکترونیک خارجی داشتند بسیار حائز اهمیت است گفت: پس از برجام نیاز به تراکنش مالی احساس می‌شد که از طریق قرارداد شرکت پست با شرکت ویژن کارت ایرانیان از این پس مستر کارت در ایران توزیع می‌شود. او درباره نحوه تهیه این کارت ها گفت:  این مستر کارت‌ها اکنون در 2 واحد پستی ارائه می‌شوند و از ابتدای هفته دولت در 155 واحد پستی توزیع خواهند شد. سقف اعتبار این کارت‌های پیش‌پرداخت روزانه 10 هزار دلار است که در تمامی کشورهای پذیرنده مسترکارت قابل خرید است.

حسین مهری درباره قیمت تمبر طلا و نقره گفت: 2 تمبر یادبود قبلی از جنس نقره به قیمت 110 هزار تومان و از جنس طلا به قیمت 220 هزار تومان عرضه شده بودند که قیمت تمبر فردوسی به زودی مشخص خواهد شد.

 محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تصویب اساسنامه شرکت ملی پست گفت: بعد از هفته دولت پروانه 2 اپراتور خصوصی پستی را ارائه خواهیم کرد و پیرو این تغییرات، معاونت امور پستی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ایجاد خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی