بازار هدف

معرفی ثروتمندان ایرانی در جهان

mohamad zam | پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۳:۵۲ ب.ظ

براساس پایگاه خبری باکس نیوز لیستی از ثروتمندان ایرانی براساس میزان ارزش دارایی این افراد را در زیر ارائه می دهیم.

نفر اول: پیِ یر مرار امیدیار
 

pier



درآمد 1.8 میلیارد دلار
پی‌یر مراد امیدیار       
ارزش دارایی خالص: 1.8 میلیارد دلار 
متولد: سال 1967 در فرانسه
شغل: پی‌یر امیدیار رئیس و موسس سایت ای‌بی (e-bay) اولین و معروف‌ترین وبگاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی است. او در سال 1995 شروع به کدنویسی وبسایت حراجی آنلاین مستقیم کرد. از سال 2010 او به عنوان رئیس گزارشات تحقیقاتی و سرویس خبری مسائل اجتماعی پایگاه خبری "هانولولو سیویل بیت" است. 

نفر دوم: اردوان فرهاد مشیری
 

farhad



ارزش دارایی خالص: 1.2 میلیارد دلار
متولد: سال 1955 در ایران
شغل: تاجر و سرمایه‌گذار ایرانی- انگلیسی، ساکن موناکو است. او صاحب سهامی شرکت های متنوع انرژی و فولاد در روسیه و انگلیس است. او و شریک دیرینه اش ،عثمانوف، صاحبان هلدینگ Red & White هستند. در سال 2007 حدود 15% از سهام باشگاه فوتبال آرسنال را خریداری کردند و در کمتر از یک ماه آن را به 21% رساندند. و به فاصله کمتر از یک ماه این سهام به 25% رسید.

نفر سوم: امید کردستانی       
 

kordestani



ارزش دارایی خالص: 1.9 میلیارد دلار
متولد: تهران
شغل: هم‌اکنون به‌عنوان مدیر ارشد کسب‌وکار در گوگل مشغول به‌کار است. وی در گذشته، مشاور ارشد دفتر مدیرعامل و از بنیانگذاران گوگل و به‌عنوان مدیر غیر‌اجرایی در وودافون فعالیت می‌کرد. او تا سال 2009 معون ارشد بخش فروش و عملیات Google بود.


نفر چهارم: حسن خسروشاهی    
 

khosroshahi



ارزش دارایی خالص: 1.8 میلیارد دلار
متولد: سال 1940 در تهران
شغل: فردی کارآفرین، خیرخواه و فردی با نفوذ در حوزه کسب‌وکار. دارای دو مدرک در رشته‌های حقوق و اقتصاد از دانشگاه تهران. تاسیس گروه "پرسیس" در حوزه خرده فروشی، املاک، صنایع دارویی بود. در سال 1982 فروشگاه های آنلاین Future Shop را تاسیس کرد. که در سال 2001 این فروشگاه ها به شرکت Best Buy با قیمت 580میلیون دلار فروخته شد.خسروشاهی همچنین عضو کمیته اجرایی شورای کسب‌وکار British Colombia و از اعضای هیات‌مدیره صندوق موقوفه Edge Leading است.

نفر پنجم: مانی مشعوف
 

mashoof



ارزش دارایی خالص: 1.3 میلیارد دلار 
متولد: ایران
شغل:  او به دانشگاه ایالتی سان‌فرانسیسکو رفت و در سال 1966 با مدرک علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شد. او بنیانگذار و حال رئیس فروشگاه زنجیره‌ای ‌بی‌بی (bebe) بوده که در حال حاضر دارای 297 شعبه در شمال آمریکاست.


نفر ششم: اسحاق لاریان
 

larian



ارزش دارایی خالص: 1.1 میلیارد دلار 
متولد: 1943 کاشان
شغل: بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی MEGA Entertainment که بزرگ‌ترین کارخانه عروسک‌سازی جهان است. او در 17 سالگی به امریکا رفت و پس از پایان تحصیلاتش در رشته عمران به صادرات اجناس الکترونیکی پرداخت. اما چیزی نکشید که به فکر ساخت عروسک های "برتز" در سال 2000 افتاد و توانست در سال 2004 و 2007 به عنوان کارآفرین سال نام گرفت.

نفر هفتم: آرش فردوسی
 

فردوسی



ارزش دارایی خالص: 400 میلیون دلار 
متولد: 1985
شغل: از بنیانگذاران و رئیس تکنولوژی ارشد شرکت دراپ باکس (Dropbox) است. او این شرکت را در سال 2007 در موسسه تکنولوژی ماساچوست تاسیس و اواخر همان سال به سانفرانسیسکو رفت سرمایه شرکت را از طریق شرکت‌های کپیتال سکویا، همکاران آکس، وای کامبینیتور و تعدادی از سرمایه‌گذاران فردی انتقال داد. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی