بازار هدف

خشک کردن گوشی خیس

mohamad zam | پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۲۶ ب.ظ

لازم نیست که تمامی مراحل را انجام دهید در اغلب موارد در صورتیکه گوشی را باز کنید و قطعات آن را خشک کنید کافی است. در صورتیکه اینکار فایده نداشت سایر مراحل را ادامه دهید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که داخل هر گوشی از تعدادی شاخص رنگی استفاده شده است که در صورتیکه کمترین رطوبتی وارد گوشی شود رنگ آنها عوض می‌شود. بنابراین تکنسین‌ها به راحتی با دیدن این شاخص‌ها متوجه ورود و یا عدم ورود آب به داخل گوشی می‌شوند لذا خشک کردن قاب گوشی و ارسال آن به شرکت گارانتی و اظهار بی‌اطلاعی در مورد دلیل خرابی آن نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه فقط شما را به عنوان یک دروغ‌گو معرفی خواهد کرد!

و اما راه‌حل ...

سریعا گوشی را از آب خارج کرده و باتری آن را از دستگاه جدا کنید تا گوشی خاموش شود. سعی نکنید که گوشی را توسط دکمه پاور خاموش کنید بلکه از طریق جدا کردن باتری اینکار را انجام دهید. سرعت عمل شما در این مرحله بسیار تعیین کننده است. با برداشتن باتری مانع از ایجاد اتصال کوتاه بین اجزای هادی گوشی شده و از بوجود آمدن جریان‌های الکتریکی اشتباه در مسیرهای نادرست جلوگیری می‌شود.

هر چند خشک کردن گوشی خیلی ابتدایی و بدیهی به نظر می‌رسد اما بسیار مهم است. ابتدا بدنه گوشی را کاملا خشک کنید و سپس با تکان دادن گوشی در یک جهت آب داخل آن را خارج کنید. این موجب می‌شود که حجم بالایی از آب وارد شده از گوشی خارج شود. اما مشکل اینجاست که معمولا آب در گوشه‌های گوشی جمع می‌شود و تکان دادن گوشی نمی‌تواند همه آب داخل آن را خارج کند. باتری و قاب پشتی گوشی را بر روی یک پارچه ترجیحا از جنس کتان بگذارید تا آب آن کشیده شود. می‌توانید برای اطمینان بیشتر این قطعات را در حالیکه لای پارچه پیچیده شده‌اند بر روی یک منبع حرارتی ولرم بگذارید. توجه کنید که به هیچ وجه نباید بر روی یک منبع حرارتی گرم مثل بخاری، مایکروفر و ... گذاشته شوند. حتی می‌توانید آنها را یک شبانه روز در دمای اتاق بگذارید. این مدت برای تبخیر رطوبت آنها کافی است. برای خارج کردن آب باقیمانده سایر مراحل را انجام دهید.

درصورتی که جسارت و مهارت کافی دارید اقدام به باز کردن گوشی کنید. تا آنجا که می‌توانید سعی کنید دل و روده گوشی را بیرون بریزید! البته مواظب باشید که به گوشی آسیب نرسد. هر قاب یا قطعه‌ای را که باز می‌کنید یادداشت کنید تا بتوانید بعدا دوباره آن را ببندید!  برای باز کردن گوشی نیاز به پیچ‌گوشتی‌های ظریف و قاب‌بازکن دارید. البته در صورتیکه قاب‌بازکن ندارید می‌توانید به ناخن‌های خود تکیه کنید ولی مواظب باشید که قاب را نشکنید. یادتان باشد که قاب‌ها معمولا توسط خارهایی پلاستیکی به هم و به بورد متصل هستند. مواظب باشید که فشار زیاد موجب شکسته شدن خارها نگردد. هر قطعه‌ای را که باز می‌کنید به دقت با پارچه خشک کنید. تا هر جا که توانستید قطعات را باز کنید و سپس گوشی باز را از یک طرف تکان دهید تا در صورتیکه آب در گوشه‌های آن جمع شده باشد خارج گردد. گوشی را همانجور باز رها کنید.

به مدت یک شبانه‌روز تمام اجزای گوشی را داخل یک کاسه برنج خام بگذارید و درب آن را بپوشانید. برنج خام رطوبت گوشی را به خود می‌کشد. خیلی مهم است که حتما درب کاسه را ببندید در غیر این‌صورت برنج رطوبت محیط را جذب خواهد کرد و نه رطوبت گوشی را.

  • mohamad zam

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی