بازار هدف

عجیبترین شهرها

mohamad zam | سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۴۷ ب.ظ
در این پست قصد معرفی "ترین های جهان" بپردازیم.

سردترین شهر جهان کجاست؟
روسیه

 یاکوتسک در در جمهوری یاقوتستانِ روسیه با متوسط دمای سالیانه 8.8 درجه سانتیگراد زیر صفر. البته در تابستان چند ماهی هوا نسبتا گرم است و دما به 30 درجه هم می رسد اما یخ های روی زمین باز هم دوب نمی شوند و شهری همیشه یخی داریم. سردترین دمای این شهر 64.4 درجه ثبت شده است. میانگین دمای ماه های زمستان این شهر 40.4 و 41.5 درجه زیر صفر است. نکته جالب دیگر این شهر اینکه مردم اگر نیاز به استفاده از وسایل نقلیه داشته باشند، کل روز اتومبیل خود را روشن نگه می‌دارند تا باطری خالی نکند این دود خودروها و کارخانجات ایجاد مه غلیظی را میکند که موجب سختی ساکنان می شود.

گرم ترین شهر جهان کجاست؟
کویت

 کویت کشورکوچک و با جمعیتی بالغ بر ۲٫۴ میلیون نفر که به نحوی دلیل ایجاد گرمای شدید و طوفان های بلند شنی است. این طوفان ها به دیگر کشورهای خاور میانه نیز سرایت می کند. دمای متوسط این کشور34.3 درجه سانتیگراد است و در ماه های گرم به 45 تا 47 درجه می رسد. گرم ترین دما را در شهر الصلییه کویت با 53.8 ثبت شده که در آسیا رکورددار است. پارک آبی Aqua Park و مرکز خرید The Avenues با رستوران ها و برندهای اروپایی و امریکایی محل گشت و گذار مردم این کشور و توریست ها است. دولت کویت در ماه‌های ژوئن و آگوست، کار کردن بیرون از خانه بین ساعت‌های ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر را به دلیل گرمای هوای شدید ممنوع کرده است.


خشک ترین شهر جهان کجاست؟
egypt


اسوان مصر با کمتر از 1mm بارش در سال خشک ترین شهر جهان است منبه آب این شهر رود نیل است در این شهر بزرگترین سد سنگی دنیا بنا نهاده شده با نام سد اسوانکه یکی از بزرگترین سدهای سنگی جهان محسوب می شود.

مرطوب ترین شهر جهان کجاست؟
kolombia

بوئناونتورا، کلمبیا با سالیانه بیش از ۶ متر (۶٫۲۷۵ میلی‌متر) بارندگی بزرگ‌ترین شهر بندری کلمبیا است. اطراف خلیج تورتوگا از خانه‌هایی تشکیل شده که دارای پایه‌های چوبی و فلزی برای بالاتر نگه داشتن ارتفاع خانه و جلوگیری از ورود آب به داخلش ساخته شده‌اند.  از آن‌جایی بوئناونتورا، بزرگ‌ترین شهر بندری کلمبیا محسوب می‌شود، این شهر همچنین یکی از مراکز اصلی قاچاق مواد مخدر در آفریقای جنوبی نیز به‌شمار می‌رود. جنگ بر سر تصاحب قلمروهای شهر بوئناونتورا نیز در میان گروه‌های تبهکاری بسیار رایج است.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی